ARE YOU IN?
Als eerste op de hoogte zijn van de laatste tips, tricks en nieuws rondom BI? Meld u dan gratis aan voor onze nieuwsbrief.
Real-time dashboards op een groot scherm op kantoor, om op ieder moment van de dag inzicht te hebben in de actuele cijfers. Van het aantal openstaande tickets tot gesloten deals, en van de omzet tot de productiviteit. Narrowcasting is terrein aan het winnen onder Power BI gebruikers. En dat is niet voor niets. In dit blog vertellen wij je niet alleen waarom narrowcasting populariteit aan het winnen is, maar vertellen wij je alle mogelijkheden omtrent narrowcasting in Power BI, en geven wij je verschillende voorbeelden in welke situaties dit toepasbaar is.
Je ziet het tegenwoordig overal. Grote schermen met roulerende slides in winkels, ziekenhuizen en sportscholen. Narrowcasting, ook wel digital signage genoemd, is eigenlijk niets meer dan het live weergeven van een dashboard of presentatie op een groot (TV-) scherm. Narrowcasting kan ingezet worden om verschillende doelstellingen te realiseren. Bijvoorbeeld om patiënten te informeren terwijl ze zitten te wachten, bezoekers van een sportschool te motiveren, reclame te maken voor bepaalde producten of diensten, de klantbeleving te boosten óf om de voortgang van bepaalde KPI’s te weergeven op kantoor.
Narrowcasting en broadcasting worden vaak door elkaar gehaald. Niet gek, want narrowcasting en broadcasting lijken op elkaar, doordat er bij beide een ‘boodschap’ vertoond kan worden op een (TV-)scherm. Echter zit er één groot verschil tussen deze twee. Bij narrowcasting laat je hetgeen je uitzendt aan een geselecteerd publiek zien, bijvoorbeeld alleen je sales afdeling. Bij broadcasting probeer je een zo groot mogelijk publiek te bereiken. Voor je omzetcijfers wellicht niet het beste idee 😉.
Dat narrowcasting een ontzettend sterk instrument is weten we (onbewust) allemaal. Hoe vaak heb je zelf wel niet naar het scherm gestaard in de wachtkamer van de tandarts, of tijdens een pauze in de sportschool? Welke doelgroep je ook target, het trekt de aandacht en houdt deze vervolgens ook vast. Gezien onze hedendaagse communicatie steeds effectiever moet zijn, is dit precies wat we willen.
Door de effectiviteit van narrowcasting, en de positieve effecten op de betrokkenheid van medewerkers, zien we dat narrowcasting steeds meer aan populariteit wint op kantoren. Hier kan narrowcasting op twee verschillende manieren worden ingezet. Namelijk:
Door middel van narrowcasting kunnen jouw dashboards live weergeven worden op kantoor, waardoor iedere medewerker inzicht krijgt in de actuele data en dus de stand van zaken. Hierdoor worden medewerkers veel meer betrokken bij de bedrijfsvoering en motiveert het hen, doordat het voor iedereen zichtbaar is, om doelen te halen.
Naast dat het medewerkers motiveert om hun doelen te behalen, kan narrowcasting ook worden ingezet om medewerkers meer inzicht te geven in bijvoorbeeld het aantal orders dat zij nog moeten inpakken, of het aantal openstaande tickets. Bekijk hier een aantal voorbeelden van narrowcasting in de praktijk.
Narrowcasting kan dus worden ingezet voor veel verschillende doeleinden. Wij zien dat narrowcasting veelal wordt gebruikt om medewerkers inzicht te geven in de actuele data. Dit wordt door verschillende afdelingen, op verschillende manieren gedaan. Enkele voorbeelden daarvan zijn:
Ben je enthousiast over de mogelijkheden van narrowcasting en maak je al gebruik van Power BI? Neem dan vrijblijvend contact op met onze specialisten. Zij gaan graag het gesprek met jou aan om jouw organisatie te laten werken met narrowcasting. Maak je nog geen gebruik van Power BI, maar klinkt inzicht in cijfers wel goed? Neem dan ook vrijblijvend contact met ons op, of plan een kennismaking in om de mogelijkheden van Power BI voor jouw organisatie te bespreken. Onze specialisten staan voor je klaar.
Bedrijven op voorsprong brengen door het toepassen van slimme (Microsoft)technologie. Ons doel is om data te transformeren naar bruikbare informatie die de gehele organisatie kan gebruiken en verder kan helpen
Meld je aan voor onze nieuwsbrief.
Als eerste op de hoogte zijn van de laatste tips, tricks en nieuws rondom BI? Meld u dan gratis aan voor onze nieuwsbrief.
Een van onze specialisten neemt zo spoedig mogelijk contact met je op om de de koppeling op te starten.
Een van onze specialisten neemt zo spoedig mogelijk contact met je op om de proefperiode op te starten.
Een van onze specialisten neemt zo spoedig mogelijk contact met je op om de de koppeling op te starten.
Een van onze specialisten neemt zo spoedig mogelijk contact met je op om de proefperiode op te starten.
Wij ondersteunen en begeleiden organisaties bij strategische besluitvorming door datagedreven te werken
We denken vrijblijvend met je mee om te inventariseren welk vraagstuk je hebt binnen jouw organisatie.
Om het makkelijker te maken, kun je zelf een meeting in onze agenda plannen.
De kennismaking wordt volledig toegespitst op jouw organisatie en vraagstuk. Zo kunnen we achterhalen welke behoefte er is.
Een van onze specialisten neemt zo spoedig mogelijk contact met je op om de proefperiode op te starten.
Een van onze specialisten neemt zo spoedig mogelijk contact met je op om de proefperiode op te starten.
Ontdek de mogelijkheden en ga direct zelf aan de slag. Download direct uw whitepaper.
Plan dan een gratis demo in met één van onze Business Intelligence specialisten. Zij nemen u in circa 30 minuten mee door onze rapportages en laten u vrijblijvend kennis maken met de mogelijkheden van Business Intelligence en Power BI in het bijzonder.
Snel aan de slag met Power BI. Download direct uw whitepaper.