De Qlik Connector voor Teamleader zorgt voor een koppeling tussen Teamleader en Qlik. De connector haalt alle gewenste data vanuit Teamleader op en kopieert deze in een database. Deze database is vanuit Qlik, maar ook vanuit Excel en andere BI tools zoals Tableau en Power BI te benaderen, waardoor u eenvoudig rapportages kunt ontwikkelen. We kunnen alle gewenste data vanuit Teamleader voor u klaar zetten. Zo kunt u zelf bepalen welke data u graag gevisualiseerd ziet en op welke manier.
Voor wie is de Qlik connector?
Wilt u zelf aan de slag met Qlik of wilt u kennis maken met de mogelijkheden van Qlik? Dan is de Qlik connector voor u een goede oplossing. Doordat de connector alle gewenste data voor u klaar zet, kunt u direct aan de slag met het ontwikkelen van de gewenste rapportages, welke dagelijks automatisch worden voorzien van vernieuwde data.
De Qlik connector maakt verbinding met Teamleader en schrijft de gewenste data weg naar een beveiligde database. Na het aanvragen van een gratis proefperiode ontvangt u direct instructies om de Qlik connector op te starten. U heeft hiervoor geen technische kennis nodig. Wanneer de connectie gereed is, haalt de connector de gewenste data vanuit Teamleader op en kunt u de data benaderen in Qlik.
Middels de connector wordt alle benodigde data (tabellen vanuit de administratie) dagelijks gerepliceerd in een Azure database. U ontvangt een persoonlijke inlog om vanuit Qlik (of andere gewenste BI tool/Excel) de database met uw data te benaderen, en zo te starten met het ontwikkelen van rapportages. Doordat de gewenste administraties, gekoppeld aan de gebruiker, worden ingelezen, biedt dit direct de mogelijkheid om cijfers te consolideren.
Wat is het voordeel van een database?
Het voordeel van het gebruik van een database is onder andere dat de data hierdoor beheersbaar, groeibestendig en te transformeren is. Daarnaast kunt u werken met views (meerdere tabellen gebundeld) en kunt u meerdere databronnen koppelen. Zo kunt u naast Teamleader nog andere softwarepakketten koppelen in deze database, zoals bijvoorbeeld uw websitegegevens vanuit Google Analytics. Hierdoor kunt u data met elkaar combineren en een extra verdiepingsslag in uw rapportages aanbrengen.
1. Het aanvragen van een proefperiode
Na het aanvragen van de proefperiode ontvangt u direct instructies voor het opstarten. Een van onze BI specialisten zal u hier, indien nodig, bij ondersteunen.
2. Verbinding maken met uw data
Er wordt verbinding gemaakt met de gewenste data uit Teamleader. Deze data wordt voor u klaargezet in een database.
3. Het ontwikkelen van rapportages
Nadat de gewenste data voor u is klaargezet, kunt u aan de slag met het ontwikkelen van uw eigen BI rapportages. Dit kan naast Tableau ook in Excel, Power BI en Qlik.
4. Het analyseren van uw data
Na het ontwikkelen van uw rapportage(s) kunt u focussen op het echte werk; het analyseren van uw rapportages en ondernemen van acties.
Alle gewenste data is vanuit Teamleader door middel van de connector op te halen, waardoor deze vanuit Qlik gebruikt kunnen worden voor het maken van rapportages.
Uw data wordt dagelijks vernieuwd, zodat u op ieder moment van de dag naar actuele cijfers van uw organisatie kijkt.
Doordat de connector data vanuit meerdere administraties op kan halen, ontstaat de mogelijkheid om data te consolideren.
Qlik is beschikbaar op ieder device. Zo kunt u uw ontwikkelde rapportages op ieder moment van de dag bekijken via uw telefoon, tablet, laptop op zelfs uw smartwatch.
Start dan direct uw 30-daagse gratis proefperiode, ontwikkel uw eigen rapportages en zet de eerste stap naar een datagedreven organisatie.
Wij ondersteunen en begeleiden organisaties bij strategische besluitvorming door datagedreven te werken
We denken vrijblijvend met je mee om te inventariseren welk vraagstuk je hebt binnen jouw organisatie.
Om het makkelijker te maken, kun je zelf een meeting in onze agenda plannen.
De kennismaking wordt volledig toegespitst op jouw organisatie en vraagstuk. Zo kunnen we achterhalen welke behoefte er is.