Consumenten doen hun aankopen tegenwoordig waar en wanneer hen dat uitkomt. Merkloyaliteit is dan ook niet meer vanzelfsprekend en het verwachtingspatroon van consumenten verandert. Om consumenten tevreden te houden, en hen een product tegen een zo laag mogelijke prijs aan te bieden, is het belangrijk om inzicht te hebben in gegevens van uw bedrijf.
Middels Business Intelligence rapportages krijgt u inzicht in alle facetten binnen uw onderneming, doordat gegevens vanuit verschillende bronnen gekoppeld worden in één rapportage. Of dit nu financiële-, klant-, of marketingstatistieken zijn: alles wordt overzichtelijk gevisualiseerd in heldere rapportages. Door dit overzicht creëert u meer speelruimte, doordat u sneller trends en kansen & bedreigingen kan waarnemen. Hier kunt u bijvoorbeeld op inspelen met uw marge.
Door meer inzicht in de trends en kansen en bedreigingen, kunt u beter inspelen op de vraag van consumenten met bijvoorbeeld andere marges of een andere inkoopstrategie.
Naast het productieproces kunnen ook andere afdelingen binnen de organisatie in kaart gebracht worden. Bijvoorbeeld de Marketing afdeling. Door deze te koppelen met elkaar creëert u unieke inzichten zoals u nooit eerder zag.
BI heeft een kostenbesparend effect. Doordat je in staat bent om op tijd actie te ondernemen. Binnen de retail betekent dit o.a. dat door meer inzicht meer speelruimte komt op het gebied van marges.
of bel direct +31 85 273 58 79