Business Intelligence stelt u in staat om verder te kijken dan alleen het nu. Binnen de automotive biedt BI u op veel vlakken mogelijkheden. Zo biedt het u veel voordeel ten opzichte van verkopen. U kunt door middel van Business Intelligence namelijk meer inzicht krijgen in uw omzet en marges op verschillende niveaus. Zo kunt u deze onderdelen visualiseren per filiaal, verkoper, auto, merk, model en ga zo maar door. Dit biedt het de Salesmanager bijvoorbeeld een voordeel doordat hij meer inzicht krijgt in zijn team, en deze hierdoor beter kan aansturen. De inkoopmanager krijgt hierdoor meer inzicht in het vraag en aanbod, waarop hij beter en sneller kan anticiperen.
Naast de mogelijkheden voor het creëren van inzicht op het gebied van verkopen, biedt het u ook veel inzicht op het gebied aftersales, service en zelfs in lease. De rapportage kan namelijk inzicht geven in de beste klanten (key accounts), conversieratio’s, omzet en risico’s.
Door meer inzicht in bijvoorbeeld de marge van verkochte auto's per verkoper, merk, model filiaal enzovoorts kun je eenvoudiger bijsturen waar nodig
Naast het productieproces kunnen ook andere afdelingen binnen de organisatie in kaart gebracht worden. Bijvoorbeeld de Marketing afdeling. Door deze te koppelen met elkaar creëert u unieke inzichten zoals u nooit eerder zag.
BI heeft een kostenbesparend effect. Doordat je in staat bent om kansen en bedreigingen op tijdig waar te nemen, en hier direct op te reageren.
of bel direct +31 85 273 58 79