Wat is narrowcasting?
Je ziet het tegenwoordig op veel plekken. Grote schermen met roulerende slides in bijvoorbeeld winkels, ziekenhuizen en sportscholen. Narrowcasting, ook wel digital signage genoemd, is het live weergeven van een dashboard of presentatie op een groot (TV-) scherm. Narrowcasting kan ingezet worden om verschillende doelstellingen te realiseren.
In dit blog nemen we je mee in de wereld van narrowcasting en vertellen we je precies wat narrowcasting is, en belangrijker nog: vertellen we je waarom je narrowcasting wilt inzetten binnen jouw bedrijf.
Wat is narrowcasting?
Narrowcasting is simpel gezegd het uitzenden van informatie op beeldschermen. De informatie die wordt uitgezonden is afgestemd op een specifieke doelgroep of op de plaats waar de beeldschermen hangen.
Wat is het verschil tussen narrowcasting en broadcasting?
Narrowcasting en broadcasting worden vaak door elkaar gehaald. Niet gek, want narrowcasting en broadcasting lijken op elkaar. Bij beide wordt een ‘boodschap’ vertoond op een (beeld)scherm. Alleen zit er één groot verschil tussen deze twee. Bij narrowcasting laat je hetgeen je uitzendt aan een specifieke doelgroep zien, bijvoorbeeld alleen je sales afdeling. Bij broadcasting gaat het juist om het tegenovergestelde, en probeer je een zo groot mogelijke doelgroep te bereiken.

Waarom narrowcasting?
Narrowcasting is de laatste tijd veel populariteit aan het winnen. Maar waarom? We hebben enkele voordelen voor je op een rijtje gezet:
Binnen enkele klikken kun je de informatie die je wilt tonen op een groot scherm laten zien, waardoor je direct een grote doelgroep bereikt. Bovendien kun je jouw content blijven optimaliseren en aanpassen aan de wisselende behoeften van jouw doelgroep. Hierdoor kun je altijd de meest recente data laten zien.
Doordat je de data die je wilt tonen op een scherm kunt laten zien, hoef je informatie bijvoorbeeld niet meer te printen. Hier bespaar je niet alleen kosten mee, ook zet je hiermee een stap voorwaarts om datagedreven te werken.
Door intern gebruik te maken van narrowcasting kun je ervoor zorgen dat jouw medewerkers op de hoogte zijn van de laatste nieuwtjes en weetjes. Hierbij kun je denken aan verjaardagen van collega’s, nieuwe producten en diensten, introductie van nieuwe collega’s, enzovoorts. Je kunt dus door het gebruik van narrowcasting het gevoel van betrokkenheid onder de collega’s vergroten.
Ook aan de slag met narrowcasting?
Ben je geïnteresseerd in de mogelijkheden van narrowcasting voor intern gebruik? Plan vrijblijvend een kennismaking in of neem contact op met een van onze specialisten. Zij helpen je graag met al jouw vragen over narrowcasting.
Over KPI Solutions
Bedrijven op voorsprong brengen door het toepassen van slimme (Microsoft)technologie. Ons doel is om data te transformeren naar bruikbare informatie die de gehele organisatie kan gebruiken en verder kan helpen
Laatste nieuwsberichten
Volg ons
Altijd op de hoogte blijven van het laatste Business Intelligence nieuws?
Meld je aan voor onze nieuwsbrief.