Nu de coronamaatregelen voor het bedrijfsleven nog even aanhouden, wordt het verlangen naar werken op kantoor groter. In de tussentijd zijn organisaties druk om hun kantoren volledig coronaproof te maken, zodat medewerkers verantwoord naar kantoor kunnen komen. Echter zijn er door deze maatregelen en de vereiste ander halve meter afstand minder werkplekken beschikbaar dan normaal. Wie mag er wel naar kantoor komen en hoe houden we dit inzichtelijk en beheersbaar? Met de werkplek reserveringsapp krijgt iedere medewerker een kans om een (veilige) werkplek op kantoor te reserveren.
De werkplek reserveringsapp is zo ingericht dat medewerkers eenvoudig en binnen enkele klikken een werkplek kunnen reserveren. De app weergeeft het aantal beschikbare werkplekken per ruimte op kantoor. Hierdoor is in één oogopslag duidelijk waar nog werkplekken beschikbaar zijn, zodat medewerkers veilig en verantwoord op kantoor kunnen werken.
Naast het reserveren van werkplekken krijgen medewerkers ook inzicht in zowel hun toekomstige als verleden reserveringen, en kunnen ze middels de calender view zien welke collega’s waar en wanneer op kantoor werken.
De app kan gebruikt worden op zowel dekstop, tablet als mobiele telefoon. Zo kunnen medewerkers altijd en overal snel en eenvoudig een werkplek reserveren.
Door van te voren een werkplek te reserveren, kunnen medewerkers direct naar de juiste ruimte lopen, waardoor het aantal bewegingen beperkt wordt.
Doordat er in de calender view weergeven kan worden wie waar werkt, kunnen collega's eenvoudig een werkplek in de buurt van elkaar reserveren.
Doordat iedereen de mogelijkheid krijgt om op ieder beschikbaar kantoor een werkplek te reserveren, wordt flexwerken gestimuleerd. Hierdoor kunnen collega's van andere afdelingen ook makkelijker samenwerken, doordat ze vaker bij elkaar zitten.
Om iedereen een gelijke kans op een werkplek te bieden, kunnen gebruikers enkel voor 5 (werk)dagen vooruit reserveren.
Zowel toekomstige reserveringen als reserveringen in het verleden worden opgeslagen in de app. Hierdoor hebben gebruikers overal en altijd inzicht in hun reserveringen.
Doordat de historie van alle reserveringen bewaard blijft, kan (indien wenselijk) zowel de toekomstige als de bezetting in het verleden geanalyseerd worden. Hierdoor kan een organisatie keuzes maken met betrekking tot de huisvesting of thuiswerkbeleid.
De app is eenvoudig te integreren met Microsoft, waardoor het onderdeel uit kan gaan maken van jouw huidige Power BI rapportages, maar ook geïntegreerd kan worden binnen het Power Platform of Microsoft Teams.
Plan dan een vrijblijvende demo in met een van onze Power App specialisten om de app live te zien en de mogelijkheden voor jouw organisatie te bespreken.
Ontdek in ons whitepaper alle ins-en outs omtrent Power Apps, met onder andere:
Wij ondersteunen en begeleiden organisaties bij strategische besluitvorming door datagedreven te werken
We denken vrijblijvend met je mee om te inventariseren welk vraagstuk je hebt binnen jouw organisatie.
Om het makkelijker te maken, kun je zelf een meeting in onze agenda plannen.
De kennismaking wordt volledig toegespitst op jouw organisatie en vraagstuk. Zo kunnen we achterhalen welke behoefte er is.