Business Intelligence voor de marketingafdeling

Koppel al je platformen samen

Manage je data van A t/m Z

Op de marketingafdeling worden vaak verschillende platformen gebruikt om marketingactiviteiten uit te voeren. Denk bijvoorbeeld aan een platform voor websitestatistieken, campagnes, mailings, content enzovoorts. De resultaten van deze platformen worden per platform opgeslagen, en kunnen dus lastig met elkaar vergeleken worden. Welk platform levert nu uiteindelijk meer op? 

Door deze platformen met elkaar te koppelen in één overzichtelijke rapportage, kunt u gegevens tegenover elkaar zetten in heldere en overzichtelijke visuals. Hierdoor worden inzichten gecreëerd die u eerder nooit gezien heeft. Zo wordt het analyseren van deze platformen gemakkelijker en kunnen beslissingen makkelijker genomen worden. Daarnaast stelt het u in staat om sneller in te spelen op mogelijke kansen en bedreigingen. Zo houdt u meer tijd over om te werken aan strategieën en het uitvoeren van acties.

Meest gevisualiseerde

Enkele voordelen van Business Intelligence voor marketingafdelingen

Prestatie optimalisatie

Door het proces te analyseren door middel van een realtime Business Intelligence rapportage, kan er op tijd actie ondernomen worden om de prestaties te verbeteren, door bijvoorbeeld het aanpassen van de strategie.

Koppeling met alle platformen

Naast alle marketingdata kunnen ook andere afdelingen binnen de organisatie in kaart gebracht worden. Bijvoorbeeld de Sales afdeling. Door deze te koppelen met elkaar creëert u unieke inzichten zoals u nooit eerder zag.

Kostenbesparend

BI heeft een kostenbesparend effect. Doordat je in staat bent om op tijd actie te ondernemen. Op de marketingafdeling wordt door middel van rapportages beter zichtbaar welke platformen het beste presteren en waar meer of minder budget naar toe moet.

Benieuwd welke stappen u moet nemen om te starten
met Business Intelligence?

of bel direct +31 85 273 58 79