ARE YOU IN?
Als eerste op de hoogte zijn van de laatste tips, tricks en nieuws rondom BI? Meld u dan gratis aan voor onze nieuwsbrief.
Bij bedrijven worden vaak verschillende softwarepakketten gebruikt voor verschillende taken. Bijvoorbeeld een CRM-pakket voor het beheren van klantgegevens en een boekhoudpakket voor de financiële administratie. Het kan dan voorkomen dat bepaalde gegevens, bijvoorbeeld klantgegevens, in beide pakketten voorkomen. In dat geval moeten deze gegevens dus vaak ook twee keer ingevoerd worden. Dat is behalve tijdrovend ook foutgevoelig. Bovendien kan in de loop van de tijd in het ene pakket een aanpassing gemaakt worden in de gegevens terwijl dit niet gedaan wordt in het andere pakket. Op dat moment ontstaat er een mismatch en kan het onduidelijk zijn wat de correcte gegevens zijn.
Door specifieke gegevens tussen verschillende pakketten te laten synchroniseren, oftewel integreren, kunnen dit soort problemen voorkomen worden. Bij deze synchronisaties kunnen gegevens automatisch worden overgebracht van het ene pakket naar het andere pakket. Ook is het mogelijk om informatie uit beide pakketten met elkaar te combineren. Op die manier kan bijvoorbeeld een groot deel van de repetitieve taken van medewerkers weggenomen worden. Hierdoor wordt de productiviteit verhoogd en kunnen medewerkers zich richten op andere taken.
Onze automatiseringsconsultants maken gebruik van onder andere Microsoft Power Automate en Python om de integratie tussen de verschillende softwarepakketten te realiseren. In deze integratie worden gegevens uit beide softwarepakketten vergeleken, geanalyseerd en gecombineerd. Hierbij kunnen er vervolgens in beide pakketten gegevens worden aangepast, toegevoegd of verwijderd. Dit wordt uiteraard altijd afgestemd en in samenspraak besloten.
In het CRM-pakket wordt een nieuwe klant aangemaakt. Deze klant moet ook worden toegevoegd in het boekhoudpakket, om vanuit daar te kunnen factureren. De synchronisatie wordt getriggerd wanneer er een nieuwe klant in het CRM-pakket wordt geregistreerd en haalt meteen de belangrijkste klantgegevens uit die nieuwe klant op. Vervolgens wordt er automatisch in het boekhoudpakket een nieuwe klant aangemaakt en de opgehaalde klantgegevens worden in de overeenstemmende velden in het boekhoudpakket ingevuld. Als in het vervolg in het CRM-pakket een aanpassing gemaakt wordt in de gegevens van deze al bestaande klant, kunnen deze aanpassingen ook automatisch doorgevoerd worden naar het boekhoudpakket.
.
.
.
.
Wil je verder praten over de mogelijkheden van een het integreren van verschillende softwarepakketten voor jullie organisatie? Onze BI consultants denken graag met jullie mee om een passende oplossing te creëren. Neem vrijblijvend contact met ons op of plan direct een vrijblijvende online kennismaking in met één van onze consultants.
Wij ondersteunen en begeleiden organisaties bij strategische besluitvorming door datagedreven te werken
We denken vrijblijvend met je mee om te inventariseren welk vraagstuk je hebt binnen jouw organisatie.
Om het makkelijker te maken, kun je zelf een meeting in onze agenda plannen.
De kennismaking wordt volledig toegespitst op jouw organisatie en vraagstuk. Zo kunnen we achterhalen welke behoefte er is.
Als eerste op de hoogte zijn van de laatste tips, tricks en nieuws rondom BI? Meld u dan gratis aan voor onze nieuwsbrief.