Ontdek de kracht van uw data

Interactieve rapportages op basis van uw eigen data

Creëer inzicht in uw data

Heeft u inzicht in uw data?

Data is de afgelopen jaren steeds belangrijker geworden bij de dagelijkse bedrijfsvoering van organisaties. Deze data is vaak, mede door de grote hoeveelheid, moeilijk te benaderen en ligt daarnaast verspreid door de gehele organisatie. Eén van de redenen waarom veel organisaties op dit moment nog niets met hun data doen.

Door deze data overzichtelijk en realtime te visualiseren in interactieve rapportages, creëert u de mogelijkheid om tot snellere en betere besluitvorming te komen. Middels de rapportages kunt u namelijk eenvoudig analyseren wat er gaande is binnen uw organisatie. Hierdoor kunnen trends en ontwikkelingen tijdig gesignaleerd worden, waardoor onder andere de mogelijkheid bestaat je diensten en/of producten te verbeteren en een efficiencyslag te maken.

Onze oplossing koppelt meerdere databronnen realtime met elkaar, en weergeeft deze overzichtelijk in op maat gemaakte rapportages. Hierbij richten wij ons op actuele cijfers en resultaten, en kijken we naar de toekomst. We zorgen ervoor dat de door ons ontwikkelde rapportages naadloos aansluiten op de behoefte van de gebruiker(s), waardoor ze altijd en overal het gewenste inzicht bieden.

In 4 stappen van data naar inzicht

1. Inventarisatie

De eerste stap betreft een vrijblijvend inventarisatiegesprek. Tijdens dit gesprek zullen we uw wensen en de databronnen die geraadpleegd dienen te worden bespreken, en vertellen wij u graag alle mogelijkheden voor uw organisatie.

2. Koppelingen maken

Tijdens de tweede stap realiseren we een koppeling tussen de Business Intelligence tool en uw databron(nen). Vervolgens voeren we berekeningen uit en worden formules geschreven om later de rapportage mee te ontwikkelen.

3. Ontwikkeling rapportages

Nadat stap 1 en 2 uitgevoerd zijn, wordt de rapportage ontwikkelt. Binnen 1-2 weken staat een concept rapportage live waarnaar we deze gezamenlijk doornemen. We bekijken of de data zo gevisualiseerd is zoals u het wilt zien.

4. Gebruik

Na definitieve oplevering nemen we de rapportage met u en eventueel de eindgebruikers door. We vertellen alle mogelijkheden die de rapportages te bieden heeft, en vertellen hoe op welke manieren de rapportages gebruikt dan worden.

Door middel van de rapportages heeft u altijd en overal inzicht in de prestaties van uw organisatie. Deze zijn eenvoudig te bekijken via uw mobiel, tablet of computer. De data wordt in de rapportages zo gevisualiseerd, dat deze op een makkelijke en begrijpelijke manier te interpreteren zijn voor iedere gebruiker. Dit stelt de gebruikers in staat om zelf belangrijke beslissingen over de organisatie te nemen, in plaats van deze aan iemand te moeten uitbesteden.

De kracht van de rapportages zit hem met name in de mogelijkheid om meerdere bronnen met elkaar te koppelen, en deze gegevens tegenover elkaar te zetten in de rapportage. Wij koppelen direct met iedere databron. Benieuwd naar de meest gekoppelde databronnen? Bekijk ons overzicht hier.

De rapportages bieden de mogelijkheid om nieuwe verbanden te leggen tussen financiële en niet-financiële data. Hierbij richten wij ons op actuele trends, zodat u op de hoogte bent van de laatste trends en ontwikkelingen binnen uw organisatie en hier tijdig op kan bijsturen indien nodig.

Door onze ruime ervaring zijn wij in staat om rapportages te ontwikkelen die voldoen aan uw bedrijfsspecifieke behoeften, en u inzicht geven in uw organisatie zoals u eerder nooit had. Door onze ontwikkeling in de loop der jaren hebben we inmiddels vele templates ontwikkeld voor iedere branche, waarop we verder kunnen bouwen. Mede hierdoor kunnen we een korte doorlooptijd van 1-2 weken aanhouden, waarin u de eerste rapportage live heeft. 

Uw hele Business in één rapportage

Waarom starten met rapportages?

Benieuwd naar de rapportagemogelijkheden voor uw branche?