Power BI Ticket Dashboard
Al jouw data in één Power BI Ticket Dashboard
Hoe werkt het Power BI Ticket Dashboard?
Kun je snel zien hoe jouw supportafdeling functioneert? Hoeveel tijd je per klant kwijt bent? of hoeveel vragen er over één onderwerp binnen komen? Met het Power BI Ticket Dashboard krijg je inzicht in deze, en nog veel meer, veelgebruikte analyses. Deze hebben we namelijk samengevoegd in één hoogstaand Power BI Dashboard. Hierdoor kun je onder andere bottlenecks snel signaleren en kan er efficiënter gewerkt worden op jouw afdeling.
Om te starten met het Power BI Ticket Dashboard maakt een van onze Power BI connectoren een koppeling met jouw databron(nen). Vervolgens wordt de benodigde data uit deze bron(nen) ingeladen in het Power BI Ticket Dashboard, zodat je kunt starten met analyseren.
Het Power BI Dashboard wordt voor je klaargezet in de online omgeving van Microsoft Power BI, namelijk Power BI Service. Hier kun je de rapportage inzien, analyseren en delen met collega’s. Daarnaast kun je het dashboard ook bekijken via de app van Power BI. Zo heb je overal en altijd inzicht in jouw data.
Welke informatie bevat het Power BI Ticket Dashboard?
Naast de normale overzichten zoals het aantal tickets, trends en gesloten tickets, biedt het dashboard je de mogelijkheid om volledig door te zoomen tot op detailniveau. Zo kun je bijvoorbeeld de performance per medewerker of type ticket analyseren. Naast bovengenoemde overzichten, bevat het dashboard de volgende inzichten:
- Aantal tickets;
- Ticket trends;
- Tickets aangemeld;
- Gesloten tickets;
- Openstaande tickets;
- SLA Performance (reactie-/oplostijd);
- Aantal tickets per medewerker;
- Performance per medewerker;
- Gespendeerde tijd per bedrijf/project;
- Timetracking;
- Facturatie per bedrijf/project;
- Factuurinformatie.

Waarom een kant-en-klaar Power BI Dashboard?
Het ontwikkelen van een Power BI dashboard vergt erg veel tijd en expertise. De databron dient gekoppeld te worden, een datamodel moet gebouwd worden, de juiste formules (DAX) moeten worden geschreven om de data in de volgende stap te kunnen visualiseren zoals wenselijk. Al met al kost het ontwikkelen van een Power BI dashboard dus erg veel tijd én vraagt het veel expertise. Om organisaties, klein of groot, een goede start te geven met Business Intelligence, en Power BI in het bijzonder, hebben we meerdere kant-en-klare Power BI dashboards ontwikkeld. Deze Power BI dashboards zijn voorzien van de laatste ontwikkelingen op het gebied van BI en bezitten ieder veel intelligentie. Daarnaast beschikken ze over de belangrijkste KPI’s welke duidelijk gevisualiseerd zijn, zodat je direct kunt starten met het analyseren van jouw belangrijkste bedrijfsdata en beslissingen kunt nemen op basis van data.
Naast dat het Power BI Ticket Dashboard enkel zorgt voor een goede start met BI, kan het voor sommige bedrijven ook dienen als ideaal fundament om een rapportagewens binnen de organisatie verder uit te bouwen. De mogelijkheid bestaat namelijk om het Power BI Ticket Dashboard volledig over te nemen, waardoor je zelf verder kunt bouwen en aanvullende wensen zelf kunt realiseren. Uiteraard kunnen onze BI specialisten je hierin ook ondersteunen.

Demo Power BI Ticket Dashboard
De demo is volledig interactief. Je kunt alle functionaliteiten van het ticket dashboard uitproberen. Zo kun je onderin navigeren tussen verschillende pagina’s, kun je gebruik maken van meerdere filters en zijn de visuals interactief te gebruiken.
Wil je de volledige ticket Power BI rapportage uitproberen? Start dan direct jouw 30-daagse gratis proefperiode.
Hoe kun je gebruik maken van het Power BI Ticket Dashboard?
Er zijn verschillende mogelijkheden om het Power BI Ticket Dashboard te gaan gebruiken. De kosten die hieraan verbonden zijn, zijn afhankelijk van jouw keuze. We hebben de mogelijkheden op een rijtje gezet:
- Het Power BI Dashboard in abonnementsvorm
Het is mogelijk om het Power BI Dashboard in abonnementsvorm af te nemen. Wanneer je kiest voor deze manier, betaal je maandelijks een vast bedrag voor het gebruik van het Power BI Ticket Dashboard. Het Power BI ticket Dashboard wordt vervolgens door onze specialisten met je gedeeld in de online omgeving van Power BI. Hier kunnen jij en jouw collega’s de rapportages analyseren. Mis je analyses? Bij het afnemen van het dashboard in abonnementsvorm is het niet mogelijk om zelf wijzigingen door te voeren in de rapportage. Onze specialisten kunnen dit aanvullend voor je realiseren.
- Het Power BI Dashboard overnemen
Een stevig fundament neerzetten voor de verdere uitrol van Business Intelligence binnen jouw organisatie? Dan kun je ervoor kiezen om het Power BI Ticket Dashboard volledig over te nemen. Je betaalt in dat geval slechts een eenmalig bedrag, waarna je eigenaar wordt van het dashboard. Dit betekent dat je zelf verder kunt met het door ontwikkelen van de rapportage en bijvoorbeeld aanvullende databronnen of analyses kunt toevoegen. Uiteraard kunnen onze BI Specialisten je ook ondersteunen bij het verder ontwikkelen van jouw Business Intelligence omgeving.
Microsoft integratie
Het Power BI Ticket Dashboard is eenvoudig te integreren met Microsoft tools, zoal MS Teams en SharePoint.
Schaal- en betaalbaar
Het dashboard is uitstekend te gebruiken door zowel het MKB als grootbedrijf, en kan met jouw organisatie meegroeien.
Deel met collega's
Deel via de online omgeving van Power BI eenvoudig met collega's, en kijk je altijd naar dezelfde cijfers.
Direct analyseren
De belangrijkste analyses zijn hoogwaardig voor je uitgewerkt, waardoor je direct kunt starten met analyseren.
In house development
Onze eigen developers zorgen ervoor dat het dashboard altijd voorzien is van de laatste BI-technologieën en trends.
Volledig aanpasbaar
Het dashboard kan altijd naar wens worden aangepast. Zo kan deze bijvoorbeeld in jouw huisstijl gezet worden.